11 Mart 2015 Çarşamba
Düğün Organizasyon Listesi :)
Ne zamandır çeyiz işlerine kaptırdım kendimi düğün organizsyonuna yönelik işlerimi ihmal ediyorum. Bugün aldım kahvemi oturdum kendi yapılacaklar listemi oluşturdum. Randevu almam gereken yerleri aradım. Tamamladığımı düşündüğüm işlerin yanına keyifle işaret koydum :) . Tüm bunları yaptıktan sonra dedim düğün organizasyonuna dair bir yazı yazayım belki fikir vermiş olurum birilerine :) .
Öncelikle düğün organizasyonu dediğimiz işin kapsamına neler giriyor şöyle bir listeleyelim;
1-) Düğün Mekanının seçimi:
Düğünün hangi tarihte olacağı ile alakalı birazda bu seçim. Bahar yada yaz aylarında olacak düğünlerde açık hava mekanlar tercih edilebilirken kış aylarında pek böyle bir seçenek olmuyor malumunuz. Buyüzden mekan seçimi öncesinde nişanlınızla oturup net tarihi belirlemeniz gerek. Bunu yaparken yakın ailenizden mutlaka düğünde bulunması gerektiğini düşündüğünüz kişilerinde fikirlerini alın. Herkesi memnun edecek bir tarih ayarlamak imkansız ama en azında o tarihlerde planı olmayan kişilerin yeni planlar oluşturmasının önüne geçersiniz.
2-) Gelinlik ve damatlığın seçimi:
Bakmayın gelinlik ve damatlık yazdığıma bu işin büyük bir bölümünü gelinliğin seçimi alıyor elbette :) .
3-) Fotoğrafçının seçimi: Dış mekan çekiminin yaygınlaşması ile fotoğraf çekimi hepimiz için öncekinden daha önemli bir mesele haline geldi kuşkusuz. Hergün daha yaratıcı konseptlerde gerçekleştirilen çekimler, kullanılan farklı objeler fotoğraf çekimini düğün kadar heycanlı bir iş haline getiriyor.
4-) Kuaför seçimi; O gün herşey nekadar güzel olursa olsun siz kendinizi güzel hissetmediğiniz sürece güzel bir düğünden bahsetmek mümkün olmayacak. Oyüzden kimine göre kuaför işi organizasyonun bir parçası gibi görünmesede bence yapı temel taşı :) .
5-) Düğün müziklerinin ayarlanması: Düğünde canlı müzük mi istiyorsunuz yoksa bir dj ile mi anlaşacaksınız buna karar vermekle işe başlayabilirsiniz. Tabi mekanın sizi yönlendirmeside çok önemli bu konuda. Bazı mekanların anlaşmalı olduğu bir müzik ekibi oluyor zaten. Bu durumda mevcut müzik ekibiyle konuşup tarz olarak size uygun olup olmadığına bakmalısınız. Mekanın ses sistemide dikkat edilmesi gereken bir başka nokta. Tüm bunları hallettikten sonra birde şarkı listesini oluşturmak var tabiki. Yani müziklerin ayarlanmasını kolay iş sanmayın sakın :) . İsteğe bağlı bir durum olduğu için ayrı bir madde olarak yazmıyorum ama müzikten bahsetmişken buna da değinmesem olmaz. Bazı çiftler doğuştan yetenekli yada bu konuda zaten bir eğitim almış olabiliyor ama sizin için her iki durumda geçerli değilse dans dersi almayıda listenize ekleyebilirsiniz. Tabi bunun için zaman olarakta müsait olmanız önemli. Zamanım yok yada bu iş için bütçe ayıramam diyorsanız bir iki dans videosu izleyip kendiniz çalışarakta çözebilirsiniz bu işi ( sonuçta pistte tozu dumana katacaksınız diye bir şart yok hata yapmadan dans edin yeter).
6-) Düğün mekanının süslenmesi; Mekan süslemesi ile ilgili ise ilk olarak düğün mekanınızla görüşüp onların size ücretsiz olarak sunacağı süslemeleri ve ek ücrete tabi olanları öğrenmenizi öneririm. Artık bir çok mekan sandalye süslemesinde ve masa çiçeğinde belli renkleri ücretsiz olarak sunuyor müşterilerine. Farklı renk istendiği takdirde ise ek ücret alarak yaptırıyor. Mekanla görüşüp kendi istediğiniz süslemeyi gerçekleştiremeyeceklerini öğrendiğiniz takdirde bu iş için uzman yardımı alabilirsiniz.
7-) Gelin arabasının seçimi ve süslenmesi; Son dönemde düğün için eski model nostarjik arabalar kiralanıyor. Fotoğraf çekiminde de kullanıldığı için bende çok beğeniyorum bu fikri. Böyle bir düşünceniz varsa öncelikle nasıl bir araba kullanmak istediğinizi belirlemelisiniz daha sonra ne tarz bir araba süslemesi istediğinizi. Benim size önerim araba süslemesinde mekan süslemesinde kullansığınız renklerin dışına çıkmamanız. Ayrıca kullanacağınız araba zaten gösterişli bir modelse ( Chevrolet vs) süslemede çok abartıya kaçmayın derim.
8-) Gelin çiçeğinin yaptırılması; Bu konuda fikirlerimi ilk yazımda anlatmıştım :).
9-) Nikah şekeri, Düğün davetiyesi, Anı defteri gibi detayların hazırlanması; Düğünegelen konuklarınıza nikah dağıtmak için nikah şekerinin yanı sıra lavanta şişesi, kokulu sabun, havlu gibi küçük hediyeler hazırlayabilirsiniz. Ben nişanda aşağıdakine benzer küçük kafeslerden yaptırmıştım. Düğün için henüz birşey seçmedim. Ama şekerin yanında havlu hazırlatmak istiyorum. Anı defteri ise gelen konukların size yazacağı tebrik mesajlarını saklayacağınız hoş bir detay olacaktır.
10-) Yiyecek olarak sunulacak ikramların belirlenmesi; Bu konuda da öncelikle mekanın sunacağı hizmetleri öğrenmek faydalı. Eğer dışardan yaptırılacak birşeyler varsa ( düğün pastası vs.) bu konuda bir liste oluşturmakve ona göre araştırmak faydalı olur.
Şimdilik benim listemdekiler bu şekilde :). Elbette bu listeyi genişletmek mümkün. Listedeki maddeleri yazarken aslında bir sıralama yaptım. Çünkü organizasyon aşamasında herbir adım bir öncekine bağlı olarak gelişiyor. Mesela gelinlik düğün mekanına göre seçiliyor. Kır düğününde giyilecek gelinlik ile kapalı bir mekanda kullanılacak gelinlik aynı olmuyor örneğim. Yada mekan süslemesi yine seçilen mekanın atmosferine göre kararlaştırılıyor. Düğün konusunda zamansal olarak problemi olan yada bu tip detaylarla uğraşmak istemeyen çiftler profesyonel yardım almak için düğün organizasyon şirketlerine gidebilirler. Ancak herzaman için budurum mümkün olmayabiliyor. Birde bunun gerekli olup olmadığının analizi doğru yapılmalı. Mesela biz düğün için bir otelle anlaştık düğün yemekli olacak ve otelin mutfağına gerçekten güveniyorum. Ayrıca otel sandelye süslemelerinde 2 renk sçeneğini ücretsiz sunuyor benim istediğim rengi ise uygun bir ücretle yaptırabileceğini söyledi. Anlaşmalı olarak çalıştığı fotoğrafçı ve müzisyenlerlede anlaşınca organizasyon firmasına gitmek mantıklı bir fikir olmaktan çıktı. Birde tüm bunlara benim bu işlerle ilgilenmeyi sevmem ve vaktimin olması eklenince kendi düğünümüzü kendimiz orginize etmeye giriştik :) . AmAa dediğim gibi vakit problemi yaşayan çiftler için organizasyon şirketleri kurtarıcı olabilir. Organizasyon şirketi ile çalışmayacak olanlar için ise bu liste faydalı olur diye düşündüm. Belki daha sonra farklı fikirlerde verebilirim şimdilik benden bukadar :).
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Çok faydalı bir fikir bence benim gibi düğün hazırlığında olanlara :) bu arada çok güzel bir blogunuz var. Banada beklerim :)
YanıtlaSilÇok teşekkür ederim Merve Hanım blogum hakkında ilk sizden yorum alıyorum :) çok sevindim böyle düşünmenize bende sizin blogunuzu çok keyifle okudum :)
Sil